tirsdag den 26. juni 2012

Clover... Nu skal det prøves......... Og vand drama..

Har jo læst rundt omkring i blogland om de der Clover hæklenåle........... Og ja.. nysgerrig er man vel.....

Så bestilte i sidste uge,2 stk hos Lavenden gården..... Kan ikke lige få link halløjet til at virke...


Hvis jeg kan nå det , skal de da lige prøves i aften, men har haft en mere end dårlig dag... Møg dag på arb.. Vi har så travlt at .. det bare ikke er til..... Ud og handle efter arbejde.. Har ikke fået frokost , så køber sådan en , lavet grøn salat med grillet kylling........

Da den er spist vil jeg lige sætte en maskine tøj over i kld........ inden jeg går i gang med at lave 3 x hindbær mousse og 4 x nougat creme..........

Og så er der bare vand på kld trappen............ FOR meget vand....... låser mig ind.. og kan se at der har været en del vand i kld......... og at der stadig er FOR meget vand........ Af med låget til vores brønd...... den er mere end fuld... og pumpen køre ikke.....

Mig af med tøjet, for gad bare ikke de skulle blive ødelagt.... og så ned og ligge på maven...... ind over brønden.. armen ned i det irks sorte grimme vand og lede efter den der flyder... Som skal få pumpen til at starte....

Den sidder fast........ men det lykkes mig at få den fri og får pumpen i gang men den vil kun når jeg holder der.......... og det vælter bare ud med vand fra drænrøret... ca 20 cm i diameter...........

Får ringet til fruen som ringer til firmaet, som har lavet vores pumpe halløj.. 15.50 og ingen tager telefonen... 16.05 ringer hun så på deres akut nr......... for der er jeg mere end.. grædefærdig..... Jeg tudbrølede faktisk....ret meget.. For flyderen vil ikke flyde , med mindre jeg holder i den........, finder ud af at den er viklet ind i strøm ledningen og får den delvis ud...

Imens........ har fruen fået ordnet det , så der kommer en vagt og kigger på det........... Fra Gilleleje.. og lidt efter får jeg en sms fra min veninde om at hendes mand er på vej......... Han arbejde nemlig i det firma.. Men har ikke været blandet ind i at lave det, hos os.......

Imens jeg venter på at han skal komme..  Holder jeg øje med flyder.. vand og pumpe.. og det både køre og driller.. den sætter sig fast..... ...

Midt i det hele kommer hende som jeg har fået alle de dejlige stof rester af, og hendes kæreste... Hun havde da lige lidt mere stof med til mig........

Man kan da se på billedet at jeg var mere end brugt i går.... Skulle have stået.. håndarbejde.. mon det så står på kagebilledet, jeg bloggede om på kagebloggen ??? fnis
Føler mig meget heldig........... Takkkkkkkkkkkkkkkk !

Og så kommer han og få styr på pumpe og vand...........  Så .. NU skulle det gerne virke.....

Jeg har fået bagt kage........ og lavet alle mine mousser og cremer................ og er HELT brugt op nu.......

Så.. ja.. NU vil jeg gå ud og rydde op i køkkenet, og lige lave noget aftens mad..... Fruen burde være på vej.... Hun er også forsinket... For egentlig skulle jeg have hjulpet hende...... men.... tiden forsvandt, i vand plaskerri............

Jeg må have set mere end.......... mystisk ud.. liggende der på kld gulvet uden ret meget tøj på... halvt nede i brønden................................ Og joo havde tøj på da ... "gæsterne" kom.......................................

6 kommentarer:

  1. Ej ej ej, sikke dog en dag. Jeg håber det hele virker nu og nu må du glæde dig til de nye hæklenåle kommer. De er gode at bruge. Jeg slapper ihvertfald mere af i arm og skulder når jeg bruger dem. Jeg glæder mig til at se en masse fint hækleri fra dig.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. ja....... det er ikke lige en dag, jeg sådan lige glemmer :-) Prøvede de nye i går... Min hånd kan ikke helt lide den stilling som det kræver... Men jeg prøver igen, i weekenden...

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  2. Åh, Marianne... Hvorfor er der nogle mennesker (læs: du og jeg) der altid skal bøvle med et eller andet møgirriterende træls P I S... ? Det eneste positive vi kan prale af i den forbindelse er at vi ALDRIG keder os... ;o)
    Godt, der er gang i pumpen igen; håber den bli'r ved med at køre som den skal.
    Jeg er lidt spændt på at høre om hæklenålene, for jeg har også overvejet dem. Men er lidt skeptisk pga. faconen, så du må lige gi' en melding... ;)

    Kh Britta

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejjjjj Britta..... Ja ved det ikke.. Men sådan har det været hele mit liv..... Hvad kan gå galt , går galt......

      Og ja.. blir altså nogen gange.. lidt meget træt af det.......

      Jeg er også spændt på at få dem prøvet ordentligt...... Skal lige have overstået alt det her 9 klasses halløj.... i aften.. og i morgen.. Så burde der være hækle tid..... :-)

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  3. Jamen dog .. stakkels dig. Ka godt forstå du tudede. Det må jo ha været fuldstændig uoverskueligt med alt det vand.
    Til gengæld så kan jeg love dig de er super de hæklenåle. Efter jeg købt mine kan jeg ikke bruge andre. De ligger supergodt i hånden og har den tilpasse overflade så de glider som de skal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... nogen gange , så er der ikke andet at gøre end.. tude.....

      Min hånd kan ikke med de hæklenåle.. Får et helt forkert vrid i min dårlige hånd..... Men. så er de da prøvet.....

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet