søndag den 2. oktober 2011

Strikket sokker

Har jeg kastet mig ud i... Har ellers ikke kunne strikke siden hånden brækkede, men nu går det.. Det gør ondt , men.. Jeg kan...

Har så aldrig strikket sokker før.. Men lavede mit første forsøg i går..

Da jeg ikke kan finde ud af at læse og forstå en opskrift , har jeg forsøgt at efterligne en sok min mor har strikket og fandt ud af at lure lidt på youtube.. Men lidt for sent, så hælen blev ikke god.


Strikkede sokken færdig alligevel, for så er den bare min øve sok...  og så kan jeg da se hvordan jeg ikke skal gøre...


I går aftes gik jeg så gang igen... Og denne gang med mindre pinde i rib kanten , som der vist står i opskriften.. Og har så skiftet over til ½ nr større i det glatte...



Garnet er det Netto lige har haft på hylderne : Rustik. 80 % uld & 20 % polyamid.

Tror lige jeg skal have luret en hel del mere på den youtube video inden jeg når til hælen...



Håber jeg kan finde ud af det...................

2 kommentarer:

  1. Jeg fandt lige din dejlige blog via Hanne`s lynlås i metermål. Hvis du stadig "bøvler" med at strikke hæl på sokkerne, er der gode vejledninger på en dejlig hjemmeside: www.Paapinden.dk. Der er flere at vælge imellem. Venlig hilsen Anni H. Bach

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anni, hyggeligt at du kigger forbi.. Jooo jeg har lagt sokkerne lidt på hylden.. Men har da et par som ligger.. klar.. nået til hælen :-) Jeg må ind og lure, mange tak.

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet